ÇMB: Türkiye Doğumlu, Kosovalı Bir Afgan Ama İsrail Dölü De Galibası…

Geride bıraktığımız kış aylarında, gen haritamı öğreneyim, ne idüğüm belli olsun diye ucuzundan bir şirket bulup 25 dolara test yaptırdım. Dünya’nın en dandik testlerinden biriydi; ama yine de az sonra bahsedeceğim ilginç bilgileri verdi. Ama baştan söyleyeyim: böyle bir şey yaptıracaksanız, 99 doları kenara koyun, 23andme isimli şirkete yaptırın, bin kat fazla isabetli ve detaylı sonuçlar alırsınız. Ben 25 dolar diye ucuzcuya yaptırdım, Kosovalı Afgan çıktım işte. 😀 Ama yalan değil, öyle diyeyim. Derdim, hiç detaylı olmaması alınan bilgilerin. İzah edeceğim kısaca:

genler

Bu gördüğünüz, genetik analizin sonuçları (genleri yanak epitel dokusundan örnek alma çubuğuyla örnekler alarak gönderdik, onlar da analiz ettiler). Dandik de olsa bu uygulamadan ilginç bilgiler edinmedim değil. Yaptıkları son derece basit bir şey, az biraz genetikten anlayan ve laba erişimi olan herkes şunu tanesi 1 dolardan yapar, 25 dolara millete kitler. Bence yapın derim bizim biyolojideki genetikteki gençlere… Neyse, yaptığı şu: Genomlarımızdaki toplamda 13 farklı mikrosateliti (STR, short tandem repeat, kısa bitişik tekrar, artık ne demek isterseniz) Dünya’daki diğer veritabanlarıyla karşılaştırıyor. Buna bağlı olarak, hangi kıtaya (5 temel bölgeye) ve o kıtalarda hangi ülkenin popülasyonuna daha fazla benzediğini analiz ediyor.

Benim sonuçlarıma göre, Dünya’daki tüm gruplar arasında en çok Avrupalılar’a, Avrupalılar içerisinde de en çok Kosova popülasyonlarına benziyormuş bu genetik bölgelerim. Eh, anne tarafından Bulgar göçmeni soyundan olarak pek şaşırdığımı söyleyemem. Ancak testin en azından isabetli sonuç verdiğini buradan anlayabiliriz. O açıdan sevindirici. Avrupa grubunda 25 adet ülke var. Benim ilk 5: Kosova, Almanya, İsveç, Norveç, Rusya. Tabii ki Viking çocuğuyuz, ne sandınız? 😛

Diğer bölgelerde, 2. sırada Orta Doğu ve Kuzey Afrika grubu geliyor beklenildiği üzere. Ama şaşırtıcı olan, Orta Doğu/Kuzey Afrika grubunda en çok Afgan genomuna benzemesi genlerimin. 😀 Bu gruptaki ilk 5: Afganistan, Tunus, Fas, İsrail, Katar. Tam bir Afgan İsrail dölü Katarlı Arap petrol zenginiyim anlayacağınız bir taraftan… 😛

Ee, Türkiye nerede? Orta Doğu dedin? Yaa, Türkiye dedim… Türkiye’de doğdum büyüdüm, Türk, Kürt, bilmem ne diye kakıldı beynimize sürekli, genlerde Türk’e dair iz yok. Var var, merak etmeyin. Nerede mi? Söyleyeyim: Bu grupta yukarıda saydığım 5 tanesi ile birlikte toplamda 14 ülke var, birisi de Türkiye. Benim genlerim, bu 14 Orta Doğu/Kuzey Afrika popülasyonu arasından 11. sırada Türkiye ile uyuşuyor! 14 ülkeden 11.! Çılgın değil mi? Türkiye’de doğdum, büyüdüm ama genlerim Türkiye’nin içinde olduğu grupla örtüşmüyor bile! Hayat garip…

Diğer gruplara da bakalım, çok önemli olmasalar da artık (çünkü benzeşme oranları giderek düşüyor):

Orta/Güney Amerika’da sırasıyla ilk 5: Brezilya, Bahamalar, Porto Riko, Venezüela, Kosta Rika. Eğer Latin rüzgarları estirmek isterseniz beklerim. 😀

Afrika’da ilk 5: Mozambik, Rwanda (ora nere la?), Tanzanya, Ekvator Ginesi, Sudan. Canlarım benim…

Asya grubunda ise ilk 5: Avustralya (Avustralya Asya’da mı lan, salak alet), Pakistan, Bangladeş, Hindistan, Doğu Timor. Doğu Timor neyse de, Hindistan olmadı be abi… 😛 Doğu Timor… ♥

Bunlar tabii uzak örtüşmeler, çok dikkate almamak lazım, ilk 2 ana grup önemli.

O nedenle bana “Abi Türk, Kürt, Çerkez diye bir şey var mı lo, ben çok farklıyım ama o elemanlardan, süperim ben, müthiş üstünüm.” falan gibi şeylerle gelmeyin bana hiç, rica edeceğim.

Bildiğiniz “ne idüğümüz belirsiz” Homo sapiens bireyleri olarak, hiç uydurma sınırlar, ırklar, bilmem neler yaratmayın bir tarafınızdan. 🙂

Afgan Kosovalı İsrail dölü Latin Amerika rüzgarı Hindistan karası, Rwandalı genç bildirdi. 😛

Leave a Reply

