Facebook’ta Birine Attığınız İlk Mesaja Gitmek İçin Yapmanız Gerekenler

UYARI: Ne yazık ki artık bu yöntem işe yaramamaktadır. Üzgünüm. 😦

Selamlar, geçenlerde öğrendiğim çok ilginç bir uygulamayı tanıtmak istedim, nostalji yapmak isteyenlere. 🙂 Orijinal kaynakta ne dediğini anlamak çok kolay değildi, o nedenle adım adım ve Türkçe olarak anlatmak istedim. Umarım faydalı olur.

İlk olarak, eğer ki hesabınızı bir ara dondurduysanız, ne yazık ki ancak dondurduğunuz zamana kadar gidebiliyorsunuz bu yöntemle. Sanırım yani, en azından test ettiğimiz 1 kişide böyle oldu. Deneyip sonuçları görebilirsiniz. Ama eğer ki hiç dondurmadıysanız hesabınızı, ilk Facebook’a dahil olduğunuz ya da en azından şu anda kullandığınız hesabı ilk açtığınız zamanlara kadar gidip, insanlara attığınız mesajları görebilirsiniz. Dediğim gibi, nostalji için harika bir araç.

Yapması aslında çok basit; ancak anlatması o kadar basit değil. O nedenle elimden geldiğince küçük parçalara bölerek anlatacağım, birkaç adımda halledebilirsiniz diye düşünüyorum. Hadi başlayalım:

1. Açmanız gereken sayfalar:

Aşağıdaki iki bağlantıya tıklayarak iki sekmede ya da pencerede bunları ayrı ayrı açın (direkt aşağıdakilerin üstüne tıklamanız yeterli, tabii hesabınıza giriş yapmayı da unutmayın ki direk gidebilsin):

Görebileceğiniz gibi bunlardan biri mobil versiyon ki kritik nokta da bu. Şaşırmayın, onu kullanacağız. Diğeri ise normal mesaj kutunuz.

2. İlk mesajınızı görmek istediğiniz kişiyi ikisinden de seçin. İkisinde de kabaca aynı şeyi görmelisiniz. Aşağıya bir örnek koyuyorum. Asistan olarak bugün bize İsmail isimli arkadaşım eşlik edecek. 😛 Dikkat edebileceğiniz gibi, aynı mesajları görüyorum iki versiynda da…

görsel2

görs11

3. Öncelikle, orijinal versiyona giderek ne kadar geri gitmemiz gerektiğini öğreneceğiz. Çünkü her bir mesaj 1 birim olarak sayılıyor ve biriyle 50 mesaj boyunca da, 350.000 mesaj boyunca da konuşmuş olabilirsiniz. Kabaca ne kadar geri gitmemiz gerektiğini bilmemiz gerekiyor. Bu nedenle, orijinal versiyondaki mesaja gidip, mouse’un topunu hızlıca yukarı çevirerek ya da klavyeden Page Up tuşuna basılı tutarak mesajların yukarı doğru akmasını sağlayacağız. Bu sırada, her bir blok yukarı çıktığında, kısa bir süreliğine toplam mesaj sayısı görülecek. Buradaki sayıyı yakalamanız gerekiyor. Aşağıda oval içerisine aldım ve okla gösterdim yakalamanız gereken sayıyı; bu örnek için 36530; ancak sizinkisi başka olacak elbet… Bu sayıyı görmek için mesajlarınızda sürekli ve hızlı bir şekilde yukarı çıkmanız gerektiğini unutmayın! Ayrıca bu sayının tam olması gerekmediğini de unutmayın, sadece yaklaşık olarak öğrenmeniz yeterli. Ama ne kadar kısa sürede yakalayabilirseniz bu sayıyı, o kadar az işiniz olur 2-3 sonraki basamakta…

görs3

4. Şimdi mobil versiyona geçiyoruz, artık gerekli bilgilerimiz var. Yapmamız gereken tek şey, mobil versiyondaki “Önceki Mesajları Gör” butonuna sağ tıklayıp yeni sekmede açmak. 

görs4

5. Açılan pencereye gidin ve URL kısmına bakın. Upuzun sayılar ve karakterler göreceksiniz. Bizi ilgilendiren ise, start=7 yazan kısmı (aşağıda tam yerini gösterdim, bulamazsanız diye). Bu, Facebook’un hangi mesajdan itibaren göstermeye başladığıdır. Birine attığınız en son mesaj 1 numaralı mesajdır, ilk mesajsa kaç tane yazıştıysanız o sayıdır. Şimdi anlamışsınızdır az önceki sayıyı neden aldığımızı ve neden olabildiğince kısa sürede yakalamamız gerektiğini. Facebook mobilde normalde 7’şer mesaj gösteriyor, bu nedenle normalde ilk açtığınızda hep 7 sayısını görmeniz gerekiyor URL’de. Ama farklı bir şey görürseniz de çok şaşırmayın, dert değil. Eğer geri gittiyseniz mobilde daha büyük sayılar görebilirsiniz. Hiç dert değil.

görs5

6. Tek yapmanız gereken, oradaki 7 sayısını (ya da hangi sayıyı görüyorsanız onu), orijinal Facebook’tan öğrendiğiniz sayıyla değiştirmek ve ENTER tuşuna basmak. Yaklaşık bir şey yazsanız da olur. Mesela bu örnekte ben o 7 sayısını 36530 ile değiştireceğim (aşağıda URL’de sarıya boyadım) . Ama büyük yazmamalısınız, biraz küçük veya tam olabilir. O sayıya ne kadar yakın olursanız, o kadar kolay bir şekilde ilk mesaja ulaşırsınız. Başka hiçbir şeye dokunmayacaksınız, sadece sayıyı değiştirip ENTER tuşuna basacaksınız. Zaten sayfa yenilenecek ve oldukça eski mesajınızı göreceksiniz. Mesela bu örnekte 13 Kasım 2013’e kadar gittik (sarıya boyadım gene konuşmada).

görs6

7. Orijinal Facebook’tan aldığınız sayı %100 isabetli olmayabileceği için, 2-3 defa See Older Messages (Eski Mesajları Gör) butonuna tıklamanız gerekebilir. Ama en başa gitmek için 1500 defa tıklamaktan iyidir diye düşünüyorum. 😀 Gerçekten de, bu örnekte, sadece 2 defa tıkladığımda, daha fazla tıklanamaz hale geldi. Çünkü en başa dönmüş olduk.

görs7

Mesela bu örnekte, ara görsellerde el ense göte parmak olduğu görülen İsmail’in, ilk başta saygıda kusur etmeyen bir badem olduğunu, şu anda “Naber ….m” şeklindeki senli benli muhabbetin başlarda “Efendim geçen gün mefh-u terumar ettiğim mevzuatın muhakemesini ne zaman yapabiliriz?” tadına geri evrimleştiğini görüyoruz. 😛 Nostalji böyle bir şey işte… 😀

Bunun haricinde, ilk mesaj olan 28 Ekim 2013’e kadar (2 defa See Older’a tıklama sonucunda ulaştım) gittiğimize dikkat ediniz.

İyi eğlenceler! 🙂

Advertisements

7 thoughts on “Facebook’ta Birine Attığınız İlk Mesaja Gitmek İçin Yapmanız Gerekenler

  1. DEDİĞİN İŞE YARIYOR FAKAT İLERİYE TIKLADIGIMDA İLERLEMEYE CALIŞTIGIMDA YANİ HATA VERİYOR SÜREKLİ.

  2. Denedim ama şöyle bir olay var, start=7 vesaire yazıyor ya, ben buna 8 yazsam bile (başka bir şeye dokunmuyorum) açmıyor. İstediğiniz sayfalaya ulaşılamıyor, bağlantısı kesilmiş, bozuk ya da izniniz olmayabilir falan diyor. Yardım etseniz?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s