2014’ü 2015’e Bağlarken, Sayılarla 1 Ay…

Seray’ın ABD’ye ziyarete gelmesi nedeniyle muhteşem (muhtemelen ABD’deki en iyi) 1 ayı yaşadım. 🙂 Son derece yoğun ve bol bol gezme ile geçen 1 ayın sonunda, dün onu tekrardan Türkiye’ye uğurladım. En kısa sürede tekrar görüşmek üzere tabii… 🙂 Fakat Houston-Lubbock arasında gidip gelişler sırasında bol bol düşünme imkanım oldu ve bu 1 ayı en iyi sayılarla ifade edebileceğimi fark ettim. Geride bıraktığım 1 aya baktığımda, karşıma şöyle bir tablo çıkıyor:

Her şeyden önce, son 36 saat ile başlamak istiyorum, yani Seray’ı Lubbock’tan Houston’a bırakmam ile…

36 saat içerisinde sadece şehirler arası toplamda 16 saat araba kullandım. Şehir içini ekleyince bu süre 22 saat civarı oluyor. Bu süre zarfında toplamda neredeyse tam olarak 2000 kilometre yol gittim.

  • Eğer aynı yolu Ankara’dan yola çıkıp kuzeybatıya giterek kat etseydim, arada Yunanistan sınırı üzerinden Bulgaristan’dan geçip, Sırbistan, Macaristan ve Slovakya sınırını aşıp Avusturya’nın başkenti Viyana’ya gidebilirdim (2035 kilometre).
  • Eğer kuzeydoğuya doğru gitseydim, arada Gürcistan’ı boydan boya geçip, Rusya’nın Hazar Denizi kıyılarındaki, Kazakistan sınırının sadece birkaç kilometre batısındaki Astrahan (Astrakhan) kentine kadar gidebilirdim (2049 kilometre).
  • Eğer güneydoğuya doğru gitseydim, Suriye üzerinden geçip, Irak’ı boydan boya kat edip, neredeyse Basra Körfezi kıyısında, Kuveyt’in birkaç yüz kilometre kuzeyindeki Nasiriye kentine varabilirdim (1940 kilometre).
  • Eğer güneybatıya doğru gitseydim, Akdeniz’i geçemezdim tabii ama; kuş uçuşu mesafeyle Tunus’un başkenti olan Tunus kentine gidebilirdim (kuş uçuşu 1959 kilometre). Hatta kara yoluyla Yunanistan’a varıp, deniz yoluyla İtalya’ya geçip, İtalya’yı enine aşıp, oradan arabalı vapur ile Tunus’a varmak mümkün; o bile sadece 2665 kilometre yapıyor.

2000 kilometrelik bu yolu kat ederken ortalama 80 mil (128 kilometre) hızla gittim.

1 ayda yaptığımız tüm geziler sırasında sadece 1 defa polis tarafından durduruldum ve ne yazık ki atlatamadım, ceza yedim. Hız sınırının 16 mil üzerinde, saatte 91 mil ile giderken yakalandım. 210 dolar olan para cezasını, ilk cezam olması nedeniyle (ve yılda 1 defa yapılabiliyor olduğundan) 4 saatlik online bir kursa 25 dolara yazılarak sildirebileceğim. Ucuz atlattık denebilir bu açıdan.

45 litrelik (12 galon) depoya sahip olan arabam her 100 kilometrede tam 8.0 litre benzin yaktı. Bu da yaklaşık galon başına 31 mil ediyor. Ford’un resmi şehirlerarası sayısı olan 36’nın hatrı sayılır miktarda altında (şehiriçi de 24 mpg verilmiş). Fakat o testlerin daha düşük hızlarda, klima, şarj aleti, radyo, vb. kapalıyken ve optimum yol koşullarında yapıldığı düşünülürse, oldukça iyi bir sayı denebilir. Kaldı ki tabii şehir içi ve şehirler arası karışık kullandım, çoğu şehirler arası olsa da.. Bir de, yola çıkarken o istatistiği sıfırlamadım; dolayısıyla gezinin başlangıcından önceki 1 yıllık sırf şehiriçi kullanımlarını da kapsıyor o ortalama. Dolayısıyla sayı iyice makul hale geliyor diyebilirim.

Şimdi biraz daha geriye gidelim…

Arabamı Aralık 2013’te aldığımdan beri, 13 Aralık 2014’e kadar 7440 kilometre yapmıştım. Bu kadar net biliyorum, çünkü 6 Aralık 2014’te bakıma götürdüm arabayı ve raporda belirtmişler tam sayısını. Şu anda ise sayaç 15938 kilometrede! Yani son 1 ay içerisinde 8498 kilometre yol yapmışım. 1 senede yaptığım yolun %114.2 kadarı. Daha çarpıcı bir istatistiği şöyle verebilirim: Aralık 2014’ten önceki 1 senede günde sadece 20.8 kilometre yapmışım kabaca (sadece okuldan eve, evden okula; sadece 1 defa San Antonio’ya gidip geldim, dolayısıyla günlük kullanımım muhtemelen 15-16 kilometre civarında olmalı). Aralık 2014-Ocak 2014 arasındaki tam 1 ayda ise günde 283 kilometre yol yapmışım! 😀 Günlük kat edilen yol bakımından normalde yaptığımız %1360’ı kadar! 😀

Bu zaman zarfında hatrı sayılır miktarda para da harcadık elbet; yanlış anlaşılmaması için sayı vermeyeceğim; fakat istatistiki olarak normal aylık harcamalarımın 2 haneli bir katı olduğunu söyleyerek tarihe not düşebilirim.

Bu 1 ay içerisinde 30 kadar Goodwill gezdim, kütüphaneme tam 290 adet kitap kattım. Bunları okumaya başladım, epey bir zaman alacak tabii. 😀

Houston, San Antonio, Corpus Christi, Brownsville, Austin, Dallas ve Fort Worth olmak üzere 7 büyük şehir, yol üzerinde birçok küçük şehir gördüm. Böylelikle ABD’nin bütün büyük ve görmeye değer eyaletlerinin, bütün büyük ve görmeye değer şehirlerini görmüş ve tamamlamış oldum. Şehirleri sayamam, çok fazla oldu; ancak bulunduğum, gezdiğim, hatta yaşadığım 11 eyaleti şöyle sayabilirim: California, Texas, Wisconsin, Illinois, Ohio, Pennsylvania, Nevada, New York, Massachusetts, New Jersey, Florida. Bunların her birinin başkentinde ve/veya en büyük/görülesi/meşhur şehirlerinde bulundum. Artık diğerlerine geçebiliriz. 😛

Gezmelerimiz haricinde laboratuvara gidip çalıştığım zamanlarda, bir kısmı önceden hazırladığım bir diğer koda dayanıyor olsa da, toplamda 450 satır kod yazdım. Bu, 1 senede yazdığım kod satırı miktarına hemen hemen eşit. Geride bıraktığımız yıl içerisinde kod içerisinde bulunup da çözemediğim birçok sorunu (şu anda aklıma en az 4 farklı büyük sorun geliyor) bu son 1 ay içerisinde çözdüm.

İşte böyle, lafı uzatıp bokunu çıkarmayayım. 🙂 Hayatımın en güzel aylarını birini yaşadım ve bunu yaşatan kıza teşekkürü borç bilirim! Harcanan her bir kuruşa (penny’e mi demek lazımdı?), alınan her bir santime (inç mi demek lazımdı?) değdi.

Bir daha olsa, bir daha yaparım. Yapacağım da. 🙂

Leave a Reply

