Yazılarımı Nasıl Yazıyorum?

Soru: Nasıl yazı yazıyorsun? Açıklar mısın? İlk aşamada neler yapıyorsun ve neleri nasıl birleştiriyorsun?

Cevap:

Güzel ve zor bir soru… 🙂 Çok farklı şekillerde olabiliyor konuya, içeriğe, vs. bağlı olarak… Eğer bildiğim bir konuysa, önce kendi bilgilerimi yazıyorum. Sonrasında onları destekleyecek ve varsa, diğer açıyı sunabilecek, geçerli kaynaklarla içeriği destekliyorum.

Eğer bilmediğim ya da yeterli hissetmediğim bir konuysa, ne yazmak istediğime karar verdikten sonra kafamda kısa sürede nasıl bir şablonda olması gerektiğini şekillendiriyorum. Sonra kaynaklar arıyorum. Öncelikle makalelere bakıyorum genelde Google Scholar kullanarak. Abstractlarını ve sonuç kısımlarını okuyarak bazı veriler derliyorum. Makale içimde “tarama” yaparak verileri topluyorum. Eğer o bilgileri yeterli açıklıkta bulmazsam makalenin diğer kısımlarını da okuyorum. Ama çoğu zaman yeterli oluyor.

Sonra uygun bir konuysa Wikipedia’ya (İngilizce olanına) gidiyorum ve orada yazılanlara bakıyorum. Her bir bilgi için verilen kaynakları inceleyip doğru olduğundan emin oluyorum. Sonrasında eğer yeterli bir omurga inşa edilmediyse, bilimsel haber sitelerine ve popüler bilim dergilerine bakıyorum.

Omurganın inşa edildiğinden emin olunca, eğer katabileceğim, geliştirebileceğim, ekleyebileceğim bir şeyler olursa bunları ekliyorum. Düzenlemeler yaparak konu bütünlüğünü sağlıyorum.
Böyle yazınca sanki roket bilimiymiş gibi geliyormuş kulağa onu fark ettim. 😀 Aslında görüldüğü kadar zor değil. Belli bir miktar bilgili olunca genel olarak bilim konusunda, zaten birçok çıkarımı ve açıklamayı yapabilir halde oluyorsun. Sadece onları bilimsel hale sokacak kaynakları bulmak ve yanlış bildiğin bir şey varsa düzeltmek kalıyor.

Bu arada bu anlattıklarım fotoğraf paylaşımlarım için. Makalelerde çok daha kapsamlı araştırma gerekiyor. Kabaca süreç aynı ama detay ve içerik daha derin oluyor. 🙂

Leave a Reply

