Üniversitede Ne Tür Sosyal Faaliyetler Yapmak Gerekir?

Soru: Amerika’da bir üniversiteye kabul edilebilmek için bir sosyal aktivite ile uğraşılmasın gerektiğini söylemişsin. Burada sosyal aktiviteden kastedilen nedir? Bu kriter sadece Amerikan Üniversiteleri için mi geçerli?

Cevap:

Spor olabilir, topluluklar olabilir. Mesela benim Texas Tech’e gelmemdeki ana faktör, biyolojiden çok iyi anlamamdı. Labımızdaki araştırmaların böyle birine ihtiyacı vardı. Topluluklara girip çıkmam sayesinde insan ilişkileri, liderlik, grup organizasyonu gibi konularda çok fazla şey öğrendim. ODTÜ’de 3 topluluk kurdum, 2’si başarıyla devam ediyor, toplamda 5-6 toplulukta bulundum. Bunlar sonucu etkileyen şeyler.

Ancak her şeyden önce not geliyor. Ben şanslıydım biraz, herkes bu kadar olmayabilir. Notum 3.5 olsaydı mesela, çok daha üst düzey bir okula gidebilirdim. Ama pişman değilim, çok memnunum. 🙂

Leave a Reply

