Türkiye’deki Akıllı Tasarımcılar Hakkında Ne Düşünüyorum?

Soru: Caner Taslaman,Sinan Canan vs hakkında ne düşünüyorsunuz ?

Cevap:

Bilimle şahsi inancı birbirinden ayıramanın ne kadar tehlikeli ve sorunlu sonuçlar doğurabileceğinin ülkemizden çok güzel örnekleri olduğu kanısındayım. Sinan Canan gene bir nebze… En azından çoğu zaman şahsi fikirlerini kendisine saklıyor. Ancak ötekinin özgür ve bilimsel düşünce önünde kritik bir tehlike olduğu kanısındayım. Çünkü bilimin çarpık bir şekilde algılanan bir versiyonunu, akademik unvanını kullanarak halka empoze ediyor. En nihayetinde yaratılışçılığın makyajlı versiyonu olan akıllı tasarımın bir temsilcisi. Dolayısıyla diğer popüler bilim karşıtı figürlerden daha masum ya da normal görülmemeli.

Türkiye de yumuşak bir evrim geçirerek bilimsel düşünceye doğru yürüyor. Akıllı tasarım, katı bilim düşmanlığından gerçek bilimsel düşünceye doğru olan evrimde bir ara basamak. En nihayetinde atlatılması gereken bir basamak olduğu unutulmadığı müddetçe, doğru yönde ilerlediğimizin güzel bir göstergesi de aynı zamanda bu tür akıllı tasarımcıların şu aralar daha ön planda olması.

Evrim Ağacı, Evrimi Anlamak, Evrimin Genleri, Kozmik Anafor gibi hızla artan sayıdaki, gerçek bilimi pratik edinen ve bilimin gerçek doğasını anlayan ekiplerin çabasıyla bu basamağı da umuyorum önümüzdeki birkaç on yılda atlatacağız. En azından bilimin tüm Dünya’da kabul gördüğü şeklini bilen, anlayan ve algılayan çok daha fazla insana ulaşabileceğimizi düşünüyorum. Halk içinde, televizyonlarda, vb. platformlarda halka bilimin şahsi inançlardan arındırılmış, gerçekten özgür düşünceli versiyonlarını anlatabilen çok daha fazla insan olacağını düşünüyorum önümüzdeki onyıllarda… Tıpkı yaratılışçıları artık pek takan olmaması gibi, bir süre sonra akıllı tasarımcıları da pek takan olmayacak nihayetinde. Fakat şu anda, bilimin din içerisindeki hapsi söz konusu olduğunda sahne onlarda. Bilimsel düşüncenin yeşermediği toplumlara bilim ilk defa gerçek manasıyla öğretilmeye başlandığında, bu tür tepkilerin doğması ve bilimin dinle harmanlanmış versiyonlarına sarılınması çok normal. Televizyon kanalları ve bu insanların fanatikleri/müritleri de onları pohpohlamayı sürdürüyor; dolayısıyla popülerliklerini koruyorlar. Fakat dediğim gibi, bunun bir geçiş evresi olduğu kanaatindeyim.

Gerçeğe ulaşmak sancılı bir süreç, biz de ondan geçiyoruz şu anda. 🙂 Ancak aynı zamanda çok eğlenceli de. Herkes kendi düşüncesini özgürce ifade edebildiği sürece, insanlar zaten doğru yolu kendileri bulacaklardır. O sebeple, birbirimize açık bir şekilde bel altı saldırılarda bulunup, ithamlarda bulunmadığımız sürece ve kendi doğru bildiklerimizi aktardığımız sürece bence sorun yok. Dediğim gibi, toplum zaten bu emeklerden hangisinin gerçeği gösterdiğini kendisi idrak edebilecektir. 🙂 Ben, bilimin ışığının daima karanlığa baskın geleceğini düşünüyorum. Er ya da geç… 🙂

 

Devam Sorusu: Sinan Canan a sizi ve sayfanızı sordum ask.fm hesabı üzerinden “takip ediyorum, ideolojik depreşimleri dışında güzel bir çalışma…” yazdı. Ne dersiniz bu yorum hakkında :))

Cevap:

🙂 Aynı şeyleri düşünüyorum. 🙂

 

Devam Sorusu: Sinan Canan aksine evrimi reddetmiyor, İslam’la evrim kuramının ters düşmeyeceğini söylüyor. Siz iki bilim adamı arasındaki bu anlaşmazlık nedir o halde?:)

Cevap:

İşte sorun bir önceki soruya verdiğim cevap. 🙂

Ki bir derdim ya da anlaşmazlığım yok Sinan Canan ile, yanlış anlaşılmasın. Müziğini çok beğeniyorum, evrimi dindarlar arasında öğretme çabasını takdir ediyorum, zaten sinirbilimle ilgilenmesi bile benim için yeterli. 🙂 Hatta bazı diğer evrimi destekliyor gibi gözüküp din tüccarlığı yapanların aksine inançlarını sorulmadığı sürece kendine saklamasını, yerli yersiz dini ile bilimi harmanlayıp, bilim yapıyormuş gibi sunmamasını takdir ediyorum. Doğrusu bu çünkü. Şahsi düşünceler kendimize aittir, bilime dahil etmemeliyiz.

Ama edersek, sorun var demektir. İşte ettikleri zamanlarla derdim var, hepimizin de olması gerekir. Dediğim gibi, Sinan Canan rahatsızlık verecek hiçbir şey yapmıyor. O nedenle, şahsi görüşlerini paylaşmıyor olsam da, herhangi bir derdim ya da anlaşmazlığım yok kendisiyle. 🙂

Selamlarımı iletirsin kendisine, özellikle müziğe devam etmeli bol bol bence. 🙂

Leave a Reply

