Sol Görüşlü Olup Amerika’da Yaşamak Nasıl Bir Duygu?

Soru: Merhaba, sol görüşlü olup Amerika’da okumak nasıl bir duygu acaba? Çok merak ediyorum bu durumu senin görüşünü de almak isterim 🙂

Cevap:

Hahah çok katı bir sol görüşe sahip olmadığım için çok fazla batmıyor doğrusu. Benden çok daha katı sol görüşlü olanlar ABD’de okuyorlar ve çok memnunlar. Çünkü ABD’nin kendi insanı bambaşka. ABD’nin dışarıya yansıyan yüzü de bambaşka. Türkiye gibi bir yerden sonra ABD apayrı bir dünya… Hani sol görüş falan hikaye, yaşam standartları bakımından düşünülecek olursa.

Ancak tabii bu kişinin kendi yaşam standartları için… Global olarak düşünüldüğünde, tabii ki ABD’nin yöntemi olacak şey değil. Çünkü başka yerleri sömürerek kendisini rahat ettiriyor, yoksa bir olayı yok yani yapılanın. Bu rahatsızlık verici mutlaka. Eleştiriyoruz, oy verebilsek değiştirmeye de çalışırdım (ama daha veremiyorum). Fakat ABD böyle bir yer. Bunu bilerek geldik, bunu bilerek yaşıyoruz. Hayat görüşü konusundaki bazı noktalarda yaşadığım kararsızlıklar haricinde, çok memnunum ama. En nihayetinde, 80 yıllık bir ömrü yaşıyoruz. Başkalarının refahı için kendine zulmedenlere saygım sonsuz; fakat ben yapamazdım bunu. Ben başka bir açıdan (bilimle falan) yapıyorum ve vicdanımı o şekilde rahatlatıyorum sanırım. 🙂

Leave a Reply

