Sabit Fikirli Birisi Miyim?

Soru: Sabit fikirli bir insan mısındır ? Yazılarını okuduğum kadarı ile öyle olduğunu sanmıyorum sorguluyorsun doğruyu bulmak için …Yorumunu merak ettim ..?‎

Cevap: 

Açıkçası sabit fikirli olabilecek son insan olduğumu düşünüyorum. 🙂 Laboratuvarda benim öğrencim olarak çalışan kişiler mesela benim yapmak istediğim bir şeyin aksi yönde bir fikirle geldiklerinde, eğer yeterince mantıklıysa kolayca fikrimi değiştirebiliyorum. Aynı şekilde, daha önceden birçok tartışmada yeterince mantıklı fikirler ileri sürüldüğünde fikrimi değiştirdiğim olmuştu. Aynı şekilde, ailevi meselelerde de çok olur.

Ancak sabit fikirli olup olmadığını kişinin kendisini değerlendirmesi pek objektif olmaz bana kalırsa. 🙂

Şunu diyebilirim ki, belli bir bilgi birikimim, mantığım var. Her şeyi olabildiğince açık fikirli bir şekilde, mantık süzgecinden geçirerek ve mantık-temelli, objektif şekilde irdelemeye çalışırım. Sanıyorum birçok ateistin aksine, olmadığına dair içimde herhangi bir şüphe olmamasına, olması ihtimali nedeniyle zerre kadar korku olmamasına rağmen, sırf objektiflik ve bilimsel şüphecilik uğruna Tanrı’nın var olmasına belli bir olasılık vermem ve yine birçok ateist insanın aksine insanları inanıyor diye küçük görmemem bunun birkaç göstergesi… 🙂 Elimden geldiğince açık fikirli olmaya çalışıyorum yani, bir yerden sonra “olduğu kadar” demek gerekiyor elbet… 🙂

Leave a Reply

