ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampüsü Hakkında Ne Düşünüyorum?

Soru: Bir ODTÜ mezunu olarak ODTÜ KKK da okuyan birini nasıl buluyorsun? Yani ODTÜ KKK da okuyan kişi ana kampüsle aynı kriterlere olanaklara sahip olacak mı mezun olduktan sonra?

Cevap:

Ben üniversitenin birincil önemi olduğu kanısında değilim. Kişi daha önemli üniversiteden. Asla “Iyy ODTÜ KKK, paralı züppeler” klişesine katılmam. Birinin daha çok parası olması veya ÖSS’den yeterli puanı alamamış olması aptal olması gerektiği anlamına gelmez. Herkesin farklı şartları var sonuçta. Ki KKK’de okuyanların da hepsi zengin/aptal insanlar değildir, senin benim gibi insanlardır. Dolayısıyla bence arada bir fark yok.

Şöyle bir fark olabilir tabii, ODTÜ adının çektiği profesörler, KKK’ye değil ana kampüse geliyorlar. Ama bildiğim kadarıyla bol miktarda hocamız KKK’de de ders veriyor. Özellikle yaz okulunda. Bence o yüzden yaz okuluna kalmak bir avantaj olabilir. Onun haricinde KKK hocalarının berbat ya da çok daha düşük seviyede olacağını sanmam. Fazlasıyla iyi olduklarını düşünüyorum ama hiç bulunmadım Kıbrıs’ta, kesin konuşamam tabii…

Leave a Reply

