Neden Amerika’yı Seçtim? Avrupa ya da Başka Ülkelere Başvurdum veya Kabul Aldım Mı?

Soru: Neden Amerika’yı tercih ettin? Başka ülkelere de başvurmuş muydun? Evrimsel robotik konusunda ya da genel olarak robotik konusunda başka hangi ülkeler iyi sence?

Cevap:

Amerika küçüklüğümden beri gelmek istediğim bir yer. Çok sevdiğim kuzenlerimden biri Harvard’dan mezun. Dayım yıllarca burada yaşadı ve hala yaşıyor. Bunlar hep teşvik nedeni oldu. Ama nedense sıcak da hissediyordum buraya.

Aslında Avrupa Birliği Erasmus Mundus programı dahilinde Evrimsel Biyoloji yüksek lisansına da kabul aldım. Hatta Harvard’a gitme şansım oldukça yüksekti bu program dahilinde yapılan bir anlamadan ötürü. Ama burs vermediler Makina Mühendisi olduğum için. O kadar da verecek param yok maalesef. O nedenle burs veren bir yere, Amerika’ya geldim.

Evrimsel Robotik daha çok yeni bir saha. İtalya ve İsviçre üniversitelerinde çok yoğun araştırma dönüyor bu alanda. ABD’de de ülkeye yayılmış halde üniversitelerde araştırmalar sürüyor. Japonya’da da bu konuda çalışmalar var. Ama daha çok genç bir saha. Ki bu sebeple seçtim. Umuyorum ki biyoloji ile mühendislik arasındaki köprüyü kurmak için işe yarar bir şeyler yapabileceğim. 🙂

Leave a Reply

