Mühendis Mi, Biyolog Mu, Hekim/Doktor Mu Olmak İsterdim?

Soru: neden makinadan pişmansın

Cevap:

Makinayı seçtiğim için değil de, Biyolojiyi seçmediğim için pişmanım demem daha doğru olur. 🙂 Şu anda olsa düşünmeden biyolojiyi seçerdim. Nedeni de basit: biyolojiden çok iyi anlıyorum, Makinadan ortalama düzeyde anlıyorum. 🙂

 

Devam Sorusu: Tıp okumayı düşündünüz mü hiç? Babanız da doktormuş.

Cevap:

Evet, Hacettepe tutsaydı çok büyük ihtimalle okurdum mühendislik yerine… 🙂 Annem çok istedi ama ODTÜ isteği ağır bastı. Şu anda olsa, muhtemelen tıbbı mühendisliğe tercih ederdim (illa ikisinden birini seçecek olsam).

Yani siz siz olun, içinizden geçeni, yatkın olduğunuzu düşündüğünüzü seçin. Hangisinden daha çok para kaldırırım diye düşünmeyin (tabi eğer istediğimiz şey çok para değilse, ki olabilir, gayet makul bir istek).

 

Devam Sorusu: Peki tıp ile biyoloji arasında hangisini seçerdin?

Cevap:

Güzel soru. Çok zor bir soru, çünkü tıpla uğraşırken biyolojiyle de yakından ilgilenebileceğimi biliyorum. Tıpta evrimsel analiz konusunda (daha ziyade Türkiye’de) büyük bir eksiklik olduğunu da biliyorum. Türkiye’de tıp eğitiminin, bazı alanlar haricinde çok iyi olduğunu da biliyorum. Tüm bunlar bir araya geldiğinde, tıbbı seçmek oldukça rasyonel gözüküyor.

Öte yandan tıbbın yoğun programı dolayısıyla temel bilimlere ayırmak istediğim zamanı ayıramama ihtimalim de var.

Sanırım bir anda verebileceğim bir karar olmazdı, şu anda da net bir yanıt veremiyorum. Fakat muhtemelen vereceğim herhangi bir karar, pişman olacağım kadar kötü olmazdı. En azından şu anda, anlık olarak irdelediğimde vardığım sonuç bu. 🙂

 

Devam Sorusu: Tıp okumuş olsaydın, tıbbın hangi alanına yönelirdin?

Cevap:

Nöropsikiyatri.

Hatta uzmanlık alanı olarak da bilişsel (kognitif) nöropsikiyatri…

Benim açımdan tartışmasız, net. 🙂

Leave a Reply

