Makinayı Bıraktım Mı? Neden Seçtim, Neden Bıraktım?

Soru: Makinayı bırakmanın temel sebebi neydi veya bölüm tercihin olarak en başta neden makinayı tercih ettin? Ek olarak ODTÜ makina hakkında düşüncelerin nelerdir?

Cevap:

Makinayı teknik olarak bırakmadım, mesleğim Makina Mühendisliği. 🙂 Sadece asıl tutkum olan biyolojiyle birleştirdim.

Neden Makina’yı seçtim? Aptallığımdan. 🙂 Herkesin kandığı yalanlara kandım: “Biyolog iş yapamaz, işini cebine koy gene biyolojiyle uğraşırsın, biyolojiyle uğraşma demiyorum, hobi olarak gene uğraş.” Saçmalık.

Eğer ki biyoloji okumuş olsaydım, şu anda Harvard’da falan okuyor olabilirdim. Makina okumama rağmen Avrupa Birliği’nin Mundus programında evrimsel biyoloji master’ına kabul almıştım, daha önce hiç kabul etmemişler (burs veremeyeceklerdi ama gitseydim, o yüzden yemedi).

Hayatımdaki tek pişmanlığım Makina Mühendisliği’ni seçmiş olmam. Hani bölüm kötü diye değil, ben Makina Mühendisi değilim. Muhteşem bir çalışma sahası yoksa, ama meraklısına…

Leave a Reply

