Ivy League’den Herhangi Bir Üniversiteye Başvurdum Mu?

Soru: Ivy League’den hiçbir üniversiteye başvurdun mu? Ve bu üniversitelerden kabul almak çok mu zor yüksek lisans için, burslu olarak?

Cevap:

Texas Tech’ten kabul aldıktan sonra, hep iyi üniversitelere başvurdum ama Ivy League’i hiç hedef koymadım, o kadar uçmadım (kabul etmeyeceklerini bildiğim için). Carnegie Mellon, University of Illinois at Chicago, University of California at Santa Barbara, University of Southern California’ya başvurdum. Hepsi çok iyi okullar, Carnegie hariç hepsi reddetti. Carnegie de, orada staj yaptığım için bekleme listesine aldı ama karar vermeleri çok uzadı, TTU’ya kesin haber vermem gerekiyordu, riske atmadım ve kabul ettim. CMU da kalmış oldu böylece, sonucu öğrenemedim (reddetmişlerdir muhtemelen). 🙂 Şu anda memnunum hayatımdan ama.

Çok iyi bir not ortalamasıyla birlikte çok parlak işlerin olmadığı sürece çok zor evet. Hani 3.95 üzeriyle bölüm birincisi olup 1 tane de makale basmışsındır lisansında, o zaman doğrudan kabul alma şansın vardır (gene de düşüktür, ODTÜ’den bile olsan). Önce bir basamak taşı bulmak daha iyi. Texas Tech umarım benim için böyle bir basamak olacak. 🙂 Göreceğiz.

Leave a Reply

