İslamın Evrimi Kabul Etmesi Fikrimi Değiştirir Mi?

Soru: İslama olan tavrın onların evrimi reddetmesi mi?

Cevap:

Yani soru bu şekilde sorulunca 2 noktada itiraz etmek durumunda kalıyorum ki aynı zamanda cevap da vermiş olurum umarım:

1) İslam’a spesifik bir tepkim yok. Bugüne kadar var edilmiş diğer 4200 civarı din ve yaklaşık 42 milyon Tanrı’ya inanmadığım gibi, İslam’a ve tanımladığı Tanrı’ya da inanmıyorum. Hani bu bir tepki falan değil açıkçası, basit bir durum bildirimi. Nasıl ki inanan biri Hinduizm’e tepki olarak İslam’a inanmayı tercih etmiyorsa, ben de İslam’a tepki olarak ateist olmadım. 🙂 Basitçe; okudum, inceledim, araştırdım, daha önce de dediğim gibi, birçok insanın inanmasına yetecek kadar (hatta muhtemelen ortalamadan epey bir daha fazla) bilgiye sahibim ve kararım bu. Çok da bir anlam yüklememek lazım. 🙂

2) İslam’ın evrimi kabul ederek modernleşmeye doğru önemli bir adım atmasından memnuniyet duyarım. Fakat sırf evrimi kabul ediyor diye tabii ki yukarıda anlattıklarım değişmez. Açıkçası özünde neyi kabul edip neyi reddettiği beni ilgilendirmiyor. Sonuçta kendi bileceği iş. 🙂 Ama bir insan olarak, birçok insanı ilgilendiren bir argümanın en azından bir adım daha gerçekçi olmasını isterdim tabii. 🙂

Leave a Reply

