Bilgisayar Oyunları Oynuyor Muyum?

Soru: Bilgisayar oyunları oynar mısın? Ve bu oyunların bilişsel işlevlere katkısı hakkında ne dersin?

Cevap:

Eskiden lisede çok oynardım, şimdi tatilden tatile oynayabiliyorum. Yanlış bilmiyorsam şimdiye kadar yapılan tüm araştırmalar oyunlar ile bilişsel fonksiyonlar arasında pozitif ilişki kurdu. Bence çok güçlü bir bağ var aralarında. Bunun en güzel örneği, araba oyunları oynayanların araba kullanmaya çok çok daha yatkın olmaları. Oyunlar gerçekçileştikçe, bilişsel fonksiyonlar üzerindeki olumlu etkileri de artacaktır.

Tek endişe, oyunların sınırı olmadığı için olumsuzluklara da yol açabilme potansiyeli olması. Hani katilliğe, hırsızlığa, aşırı argoya falan. Tabii küçük çocuklar için diyorum. Dolayısıyla denetlenmeli mutlaka çocukların oynadığı oyunlar; ancak zararları yararları yanında çok daha küçük bana kalırsa, öyle gözüküyor. En azından anektodal olarak diyebilirim ki, ben çok faydalarını gördüm. 🙂

Leave a Reply

