Mühendislik Bir Bilim Dalı Mıdır?

Soru: Mühendislik sizin için sadece bir meslek midir? Ve mühendislik bir bilim midir?

Cevap:

Mühendislik bir insana temel bilimcilerde çoğu zaman bulunmayan çok ayrı bir bakış açısı kazandırıyor. Tabii temel bilimcilerin de mühendislerde olmayan çok çok farklı bir bakış açısı var. Bu açıdan, mühendisliğin bana çok şey kattığını düşünüyorum. Spesifik olarak “Makina Mühendisliği” şahsen bana pek bir şey katmadı. O açıdan sadece bir meslek, evet. Ancak yine de, temel bilimlerdeki bilgilerimi mühendisliktekilerle birleştirerek, mühendislik alanında da önemli işler yapmak istiyorum. Gerçi üzerinde çalıştığım şey, hem mühendisliği, hem temel bilimleri yakından ilgilendiriyor. 🙂

Mühendislik, Uygulamalı Bilimler isimli bir kategori altında değerlendirilebilir. Bu bilimler, temel bilimlerin bilgilerini alır ve insanlık/Dünya için işe yarar hale getirirler. Örneğin fizik optiği keşfeder, mühendis teleskobu ve mikroskobu icat eder. Biyolog evrimi bulur, mühendis evrimleşebilen robotları. Kimyager süperiletken ve plastik üretim yöntemlerini, mühendis süperhızlı trenleri ve 3D yazıcıları. Bir şeyin temelini bulmak bir şeydir, o şeyi kullanılabilir ve işlevsel hale getirmek bambaşka bir şey. İkisi de bilimin şah damarlarıdır bence. Birbiri olmaksızın gelişmeleri mümkün değildir. Dünya’nın tüm optiğini de bilseniz, teleskop olmadan Andromeda’daki yıldızları keşfedemezsiniz. Andromeda’daki tüm yıldızları da keşfetseniz, fizik olmadan onların etkileşimlerini anlayamazsınız. Sıkı sıkıya bağlılar. 🙂

One thought on “Mühendislik Bir Bilim Dalı Mıdır?

  1. Mühendislik bana göre bilim değil, ancak mühendisliğe insanların çok ihtiyaca vardır bunu kabul ediyorum iyi ki mühendislik var onlara çok minnettarız.
    Ancak belki mühendis arkadaşlar incinebilir ama hiç umurumda değil. Mühendislikle bilimin sıkı sıkıya bağlı olduğunu düşünmüyorum yani mühendislik olmasaydı teleskop yapılamazdı demek bence yanlış teleskop yapılırdı belki çok güzel çalışmazdı ama yapılırdı.
    Unutma bir kaporta ustası’da araba yapa biliyor bir çocukta kağıttan uçak yapa biliyor belki çok uçmuyor ama yapıyor.
    Yani kısaca mühendislik bir meslektir ancak bilim değil.

Leave a Reply

