Marksizm Hakkında Ne Düşünüyorum?

Soru: Marksizm hakkında ne düşünüyorsun?

Cevap:

Çok detaylı bir analiz yapabilecek kadar bilmiyorum, sadece genel çerçevesinden ve bazı derin olmayan detaylarından haberdarım. Siyaset konusunda kalıplara sığmak merakında değilim, sadece bir “analiz” olarak uzmanların bugün ya da geçmişte yazdıklarını okumayı ve fikirler edinmeyi tercih ediyorum. Felsefe ve siyaset söz konusu olduğunda, kendi yaşam görüşümü inşa etmeye çalışıyorum, birilerinden etkilenerek onların yaşam görüşünü benimsemektense. Mutlak bir Marksizmin de, mutlak bir Kapitalizm gibi pek mümkün olmadığını düşünüyorum. İkisinin bir sentezinin (Sosyal Demokrasi gibi sanırım) daha işlevsel olacağı kanaatindeyim. Bana kalırsa ideolojiler daha ikincil öneme sahip. Liderlerin eğitim düzeyi ve yaşam algıları asıl önemli olan.

Neyse, sonuç olarak bu konuda fikirlerim epey dağınık, derlemeye pek vakit bulamadım, son 1-1.5 senedir bu konularda okuma yapıyor olsam da… Ancak Marksizm’i bir kenara, Kapitalizm’i diğer bir kenara koyacak olursak, ortaya oldukça yakın bir yerde, Marksizm’e daha yakın tarafta kalacağını düşünüyorum görüşlerimin.

Leave a Reply

