İdeallerim Neler?

Soru: Kalburustu bir basariya sahip her insanin hayatinda, su an emek ve zaman harcadigi seyleri ugruna yaptigi buyuk bir amaci oldugu dusunuyorum, para olur, spesifik bir ideal olur, ailesini mutlu etmek olur, dunyayi guzellestirmek olur… Senin icin bu ideal/idealler nedir?

Cevap:

Benden sonraki nesillerin ve o nesilleri ileriye taşıyacak olan bilimin kullanabileceği bir icat veya keşif yapmak. 🙂 Tüm hayatımı üzerine inşa ettiğim hayal/emel bu. Dolayısıyla saydıklarından sonuncusu denebilir: Dünya’yı güzelleştirmek. Bunu, gücümün yettiği çerçevede yapıyorum. Şimdilik Türkiye’deki aydınlanma ve Orta Çağ’dan çıkma, modern bilimi yakalama sürecine katkı sağlamak mesela temel uğraşım. Bir yandan da akademik çalışmalarla bilime katkı sunmaya çalışıyorum. Ama özünde, ikisi de ana amacıma hizmet etmiş oluyor. Dünya’yı daha iyi ve yaşanabilir bir yer yapmak.

Bu ana amaç etrafında, birçok yanal amaç şekilleniyor elbette. Mesleki tatmin, bireysel mutluluk, özgür düşüncenin mümkün olduğu standartlarda yaşamak, çocuklarına daha iyi bir yaşam sunabilme, vs. Fakat ana amaca doğru yürürken tatmin olmadıktan sonra, diğerleri çok önemli değil. Ben şu ana kadar yaptıklarımdan çok mutluyum, doğru bir yöne ilerlediğimi düşünüyorum/biliyorum. Bakalım ölene kadar hangi emellerimi gerçekleştirebileceğim.

Leave a Reply

