Günlük Rutinim Nasıldır?

Soru: Günlük yaptığınız rutin işler nelerdir

Cevap:

Her sabaha kedimi severek başlıyorum, bana yaşam enerjimi veren en temel kaynaklardan biri o. Yumuşacık sesini dinlemek hep yüzümü gülümsetiyor doğrusu. Gün içerisinde de elimden geldiğince ve zaman buldukça kedimle ilgileniyorum. 😉

Sonrasında laboratuvara gidiyorum. Ders programına göre ya ders veriyorum, ya ders alıyorum. Verdiğim dersleri bir diğer soruda yanıtlamıştım, şu anda Programlamaya Giriş dersi veriyorum. Ayrıca doktora derslerimi tamamlamaya çalışıyorum. Yüksek lisans yapmadan direkt doktoraya başladığım için ders yüküm birazcık fazla yüksek lisans yapanlara nazaran. Şu anda Ekoloji ve Evrim dersi alıyorum Biyoloji Bölümü’nden. Makina’dan da Mikroelektromekanik Sistemler 1 (MEMS) dersi alıyorum.

Dersler haricinde, laboratuvarda araştırmama odaklanmaya çalışıyorum. Bir yandan araştırma yaparken, bir yandan da Evrim Ağacı’nı takip ediyorum. Olabildiğince an an takip etmeye çalışıyorum, işin ciddiyeti buradan anlaşılabilir belki. Multitasking dediğim de bu zaten, birçok işi aynı anda yapmam gerekiyor. Benimle laboratuvarda çalışan 4 tane Amerikalı lisans öğrencim var. Onlarla ilgileniyorum, derslerin projeleri oluyor onlara yetişiyorum, ödevler bilmem neler oluyor, kağıt okuyup notlamam gerekiyor (ve epey zamanımı alıyor)… Çok fazla iş var. Tüm bunları yaparken, her an bir gözüm de Evrim Ağacı’nda oluyor. Yorumlar, mesajlar, mailler, sataşanlar, kavga çıkarmaya çalışanlar, sayanlar, sevenler, sövenler, dert yananlar, eleştirenler, sevgi gösterenler ve daha binlercesi… 🙂 Hepsiyle ilgilenmeye çalışıyorum, en azından okuyorum (İlkeler’in dışına çıkan bir durum olmadığından emin olmak için). Tüm bunları yaparken, araştırmadan ve diğer işlerden bulduğum her fırsatta Evrim Ağacı’na bir sonraki günün yazılarını hazırlıyorum. Çünkü 14 civarı paylaşım yapmaya çalışıyorum her gün ve bir önceki gün bunları derlemek, hazırlamak, yazmak epey zaman alıyor. Gün içerisine dağıtmam gerekiyor. Tabii hep Evrim Ağacı’nı anlattım ama, bu arada yemek yemeye zaman ayırmam gerekiyor, araştırma yapıyorum, deneyler yapmamız gerekiyor onlara koşturuyorum, hocayla toplantılar oluyor, seminerlere katılıyoruz, sürekli makaleler okumak, kitap okumak gerekiyor, yeni konulara kafa yormak, makale hazırlıkları yapmak, araştırmada karşımıza çıkan sorunları çözmek gerekiyor falan… Çok iş var… 🙂

Akşam olduğunda eve gidiyorum, kedimle ilgileniyorum daha uyumamış olursa (çok uykucudur da). Yoksa da ben yatmadan neredeyse her zaman uyanmış oluyor. Evde, eğer gün içinde tamamlayamadıysam (ki neredeyse hiçbir zaman tamamlayamıyorum), Evrim Ağacı’na yazmayı sürdürüyorum. Ancak mutlaka 1-2 bölüm dizi izleyerek kafa dağıtıyorum. Bazen bir yandan kitap okuduğum oluyor. Sonrasında en azından 7 saat, mümkünse 8 saat uyuyabileceğim şekilde yatıyorum ve ertesi gün aynı rutin tekrar ediyor kendini. 🙂 Tabii sürekli aksamalar, bozukluklar, sorunlar, vs. oluyor (işte arabanın bir arıza çıkarmasından tutun da, alışverişe kadar falan) onlarla uğraşıyorum. Öyle… 🙂 Memnunum.

Leave a Reply

