Evrimsel Biyoloji Hakkında Neden Bilgiliyim?

Soru: Evrimsel Biyoloji Hakkinda bu kadar bilgili olmanizin sebebi nedir acaba ? Sebebi derken kaynaklarinizi merak ediyorum . ne yaparsak bu kadar bilgi sahibi olabiliriz?

Cevap:

Açık konuşayım: bilmiyorum. Ama tahminim, biyolojiye ve fiziğe (genel olarak bilime) yaklaşık 10 yaşımdan beri ayırt edilebilir bir şekilde ilgi duymam. Ailemin açık görüşlü olması ve beni hep bilime yönlendirmesi. Yani bir altyapı ve potansiyel varmış, okuduğum kitaplarla birleşince patladı ve kinetik enerjiye dönüştü. 🙂 Neredeyse okuduğum tüm evrim kitaplarında, yazarın bir sonraki cümlede ne diyeceğini ve neleri ileri sürerek savunacağını kestirip öngörebiliyordum. Bunun bir sebebi de, teorinin temellerinin akla müthiş yatkın oluşu, çok iyi şekilde desteklenebilir ve gözlenebilir oluşu olabilir. Yani kafamda tam olarak cuk oturdu diyebilirim. Sonrası ise çorap söküğü gibi geldi. Ama tabii sadece bu tür bir “aydınlanma” ile olmaz bu işler. Çok fazla kitap okudum bu süreçte, hala da okurum. Ama şu anda da, eskisi kadar kitap okuyabilecek olsam, belki çok çok daha ileride olurdum. Ancak işlerden ve Evrim Ağacı’ndan ötürü mümkün olmuyor pek. :/ O yüzden tavsiyem, vaktiniz varken okuyabildiğiniz tüm kitapları okuyun. Sonra vakit olmayacak, olamayacak.

Leave a Reply

