Biyoloji Merakım Nasıl Başladı?

Soru: Bu biyoloji merakı nasıl başladi ?

Cevap:

İlginç bir soru, çünkü belli bir cevabı yok. Sanki kendimi bildim bileli vardı gibi hissediyorum. 🙂 Ancak bir başlangıç belirlemek adına, 2000’in başında 10 yaşlarındayken eniştemin aldığı fizik ve biyoloji kitapları (TÜBİTAK’ın falan) ile başladı. Kendisi de çok orijinal bir insandır, beni hep bilimsel düşünmeye yönlendirdi, sürekli ilginç şeyler anlattı bilimle ilgili. Ailem de açık fikirli olup bunu teşvik edince, bilim hayatımın hep bir parçası oldu. Evde mikroskop ve teleskop falan vardı mesela. Hani öyle muazzam gözlemler yaptığımdan değil ama var olması bile, insanı teşvik ediyor, beni de etti.

Her zaman biyolojiye müthiş bir ilgi duydum. Gariptir, öyle canlılara bakayım, doğaya çıkıp gezeyim şeklinde de değil. Daha teorik olarak, sadece “biyoloji” kavramı olarak. Nedendir bilemiyorum. Tabii 10 yaşındaki adam ne anlar teoriden ama, kitaplarda okumayı falan çok seviyordum. Sonra giderek büyüdü ve ODTÜ’ye gitmemden sonra çok daha ciddi bir boyuta ulaştı. Şimdi de akademik olarak çalıştığım ve yepyeni bir boyut kazandırmaya çalıştığım bir saha oldu. Seviyeli bir ilişkimiz var yani. 🙂

Leave a Reply

