Amerikan Üniversitelerinden Nasıl Kabul Alınır? Burslu Mu Okuyorum?

Soru: Bir Amerikan universitesinden kabul almak icin ne yapmak gerekir? Sen ne yaptin? Bursun mu var yoksa yuklu bir ucret mi oduyorsun?

Cevap:

Tam bursluyum, para ödemiyorum okula. 🙂 Üstüne bir de lisans öğrencilerine ders verdiğim için maaş da alıyorum, burada geçinmemi sağlayan para bu. Ne yapmak gerekir? Birçok şey: not ortalaması en önemlisi, mutlaka 3’ün üzerinde tutmak lazım (temel bilimlerde 3.50’nin üzerinde). Ben hep yan faaliyetlerin nottan önemli olduğunu düşünürdüm, hayatımdaki en büyük hata oldu. Şahsen ben en ufak derecede pişman değilim; ancak birçok insanı kolaylıkla kahredebilir. Dolayısıyla hayattan istediklerinizden emin değilseniz, notu yüksek tutun derim her zaman.

Bunun üzerine en azından bir miktar sosyal aktiviteye bulaşmış olmak lazım. Ne istediğini biliyor olmak lazım. Bir laboratuvarda PhD yapılacaksa, o laba ne katabileceğini biliyor ve profesöre gösterebiliyor olmak lazım. En önemlisi, girişken olmak ve çekinmeden taleplerde bulunabilmek, hocalarla irtibata geçebilmek, aklından geçenleri söyleyebilmek lazım. Çoğu insan çok iyi notlara ve arka plana sahip olmasına rağmen hocalardan korktuğu veya çekindiği için potansiyelinin yarısına bile ulaşamıyor. Bunlar haricinde de yapacak çok şey var elbet; ancak bilindik şeyler çoğu. 🙂

Leave a Reply

