ABD ve Hamilelik Testi

Bugün Walmart’a gittim, 1-2 haftada bir yaptığım alışverişimi yapmak üzere… Alacaklarımı aldıktan sonra sıraya geçtim, önümde genç bir kız ile (ABD’de kızların yaşlarını tahmin etmek imkansız bana göre ama 18 diyeceğim en fazla) kızın babası vardı. Güle oynaya muhabbet ediyorlardı, önündekilerin tamamlanmasını bekliyorlardı. Neyse, ben de sıramın gelmesini bekliyordum. Sonra, kız ile babasına geldi sıra, tek bir şey aldıklarını gördüm. First Response (İlk Tepki) isminde, pembe-mor bir kutu. Merak ettim, tahmin etmiştim ama hemen Google’dan baktım, hamilelik testiymiş. Evet, o “tutucu, gerici, doğum kontrolü karşıtı, dinci, Batı Texas’ın kalbi, İncil kemerinin tokası” olarak tanımlanan Lubbock’ta, babasıyla kızı, kızın hamile olup olmadığını test etmek üzere hamilelik testi almaya gelmişlerdi ve hiç de gergin, öfkeli, aman efendim etraftakiler ne der, vay efendim ne olur demiyorlardı. Nereden biliyorum kıza aldıklarını? Çünkü kasiyerle kız ve babası konu hakkında sohbet ettiler, kız söyledi, bakalım ne olduğunu öğreneceğiz falan diye… Sohbetin sonu da ilginç, kasiyer doğum kontrol testlerinin kimlik karşılığında kızlar için ücretsiz olduğunu söyledi. Neye bakıyorlar kimlikte bilemiyorum ama kısaca kontrol ettikten sonra, kız ve babası testi alıp çıktılar. Ben de şaşkınlık (ve gurur ile) izledim.

Düşündüm, bizde olsa gireceğimiz halleri, ana-babamıza ne söyleyeceğimizi bilemeyen, Dünya’nın sonu gelmiş gibi korkacağımız anları… Sonra başka şeyler düşündüm, hadi biz erkeğiz, idare etmeyi biliriz Türkiye’de, ama bir kızın Türkiye’de babasıyla gidip hamilelik testi aldığını, olası sonuçlara birlikte hazırlandıklarını falan. Sonra “Sıradaki lütfen.” diyen ses ile uyandım rüyamdan. Türkiye’de böyle bir şeyin asla olmayacağını fark ettim. Gülümsedim, paramı ödedim, eve döndüm.

One thought on “ABD ve Hamilelik Testi

  1. yazdıklarını yeni takip etmeye başladım. güzel bir dille okumak isteyeceğim merak ettiğim bir çok şeyi yazıyorsun ve hayatını incelediğimde esinlendiğimi söylemeliyim bir odtülü olarak . ama bu “kız” olayı üstelik dogurganlık yaşındaki kadın bir bireye kız deme olayına çok bozuldum. “baba ile kızı” doğru iken “kız ile babası” çok yanlış bir kullanım. bunun yerine doğurgan bireylere kadın demeni rica ederim. eğer okumak istersen de böyle bir şeye neden takıldığıma dair bu sitede biraz olsun bilgi var. http://www.bayandegilkadin.com/

Leave a Reply

