ABD ile İlgili Yanlış Bilinenler – 6

9/9/2013:

 

1) Orduya Destek ve ABD Ulusal Marşı:

Gelin evlatlar size bir anımı anlatayım… Geçen hayatımda ilk defa Amerikan Futbolu (bundan sonra “futbol” olarak anılacaktır) maçına gittim. Sanırım artık resmi olarak Amerikalı oldum. Hani vatandaşlık verseler ama futbol maçına gitmediysen ve manyak gibi bir takımın aşığı değilsen Amerikalı saymazlar, oy falan kullanamazsın. Yok, abartıyorum da, çok da farklı değil durum bundan. Neyse, velhasıl kelam gayet güzeldi maç, bundan sonra sıkı takipçisiyim, 1 defa baştan sona, bilen biriyle izlerseniz kaparsınız olayı. Ben bu blog üzerinden size gerekli tüm bilgileri vereceğim tabii ki, ilerleyen yazılarda. Bizim futboldan çok daha karışık; ancak anlaşılmayacak bir şey yok, o “aptal ABD’liler” anlıyorsa, sen müthiş Türk, elbette hemen anlarsın, rahat ol.

Her neyse… Maçın başında bir dolu gösteri-şov bıdısı oldu, güzeldi. Ancak birden zank diye herkes ayağa kalktı ve ABD marşını söylemeye başladı. Önce ben olayın milli marş olduğunu bile anlamadım, ne bileyim. 😀 Diyorum n’oluyor, o zamana kadar hiç ABD marşını adam akıllı duymamışım ya da içinde bulunmamışım… Neyse, bu konudaki ilk gözlemim şu oldu: Türkiye’de okullarda nasıl sıkı bir şekilde hazır olda durmayı öğretiyorlarsa, bu amcamlara ablamlara da aynı şeyi öğretmişler. Herkes hazır olda durdu, bütün şapkalar çıktı, elde poşet falan bir şey varsa yere bırakıldı, gür bir sesle marş söylendi. Hazır olları da bizden farklı; tabii ben bizdeki gibi durdum hemen. Bilirsiniz, bizde hazır ola geçince direk iki kol bacağa yapıştırılır falan, göğüs dışarıda, popo içeride, kafa dik, vs. Bir baktım bir yamukluk var, yanımdaki elemanlar farklı duruyorlar. Sonra anladım, adamların hazır olu farklıymış. 😀 Sağ ellerini kalplerinin üzerine koyuyorlar, sol el vücuda paralel ve yapışık. Uzun zamandan sonra ilk defa ABD ile ilgili bir şeyi bilmediğimi o an fark ettim. 😀 Neyse, yeni bir şey daha öğrenmiş olduk, fena mı? İnanılmaz gurur duyuyorlar daha önce bahsettiğim gibi, ülkeleri ve insanlarıyla. Ciddi anlamda milletperverler (ki bu sevmediğim bir şey; ama yapacak bir şey yok).

Neyse, anım şöyle devam ediyor… Maç başladı, çok keyifli sürdü falan. Ama devre arasında ilginç bir olay yaşandı. Stattaki devasa ekrana bir savaş gazisini çıkardılar. Bizde tabii “savaş gazisi” deyince akla böyle 90 yaşındaki dedeler geliyor. Adam 50 yaşlarında çivi gibi bir tip. Bir muhabirle yürüdüler, ekrana stada el sallaması yansıdı falan. İşte bir yandan da stat içine anons yapan amcam “İşte savaş gazilerimizden bilmem kim, bizim için savaştı, ölmeyi göze aldı, büyük kahraman!” falan fıstık diye gaz verdi baya bir. Herkes tekrar ayağa kalktı, alkışlamaya başladı falan. Önce bir kalkmadım ben; ama çok dikkat çektiğimi hissettim. Sonra ayağa kalktım ama kollarımı birbirine kavuşturarak kendi çapımda protestomu ettim (en fazla 30 santimetrelik bir çapta falan etkili oldu sanırım, kimse sallamamış olsa gerek ama olsun). 😀 Arkadaşa da söyledim, marşınızı söylemekten keyif duyarım ama orduyu destekleyemem dedim. Daha önce de söylediğim gibi, birçokları zaten Amerikan politikalarını desteklemiyor, liberallerden de, cumhuriyetçilerden de (Facebook sayfalarını takip edin derim). Ama böyle gaza geliyorlar işte gariplerim. 😀 Neyse, bilin yani, çok gururlular bu konuda. Ters bir şey yapmak istemezsiniz. Adamların her şeyini benimsiyorum (çünkü hemen hemen hepsi mantıklı ve samimi geliyor) ama buna asla ısınacağımı sanmıyorum, daha çok fazla siyaset-ekonomi okumam lazım sanırım, bir şekilde mantıklı gelebilmesi için.

Leave a Reply

