ABD ile İlgili Yanlış Bilinenler – 5

08/09/2013:

 

1) Çocuklar ve Ebeveynleri:

Gelelim bizim milletin ABD’lileri “öcü” olarak göstermek için uydurdukları ve bir şehir efsanesi halinde tüm halka yayılmış, sokaktan çevireceğin, ABD’yi haritada gösteremeyecek Halil amcanın bile ezbere söyleyeceği mite: “ABD’li aileler çok pimpiriklidir; hiç kimseye güvenmezler, o yüzden çocuklarına sakın gülümseyip etmeyin, hemen polise haber verirler, tutuklatırlar sizi psikopatsınız, sapıksınız falan diye.” Tamam, biraz abartılı versiyonunu verdim ama böyle bir paranoya var. Sanki ABD’deki herkes sapık-manyak, herkes her an birbirine saldıracakmış gibi, böyle ülkede anlamsız bir gerilim varmış gibi falan hayal ediyoruz herhalde. Gerilimli olan senin ülken paşam, burada kafalar rahat. Şunu diyebilirim ki, garip bir nedenle çocukların zaten ilgisini çekiyorum, dolayısıyla ben ilgilenmesem bile çocuklar benimle ilgileniyorlar. Şebek gibi mi görüyorlardır nedir, bilemiyorum. 😀 Bu sebeple istemediğim kadar ABD’li çocukla, ebeveynleri yanındayken, kısa süreli de olsa etkileşime geçmem gerekti bugüne kadar. Şimdiye kadar kötü bakan, tersleyen, suratsızlaşan, en ufak bir gerilim hissettiğim tek bir vaka dahi olmadı; hatta şimdiye kadar neredeyse her seferinde, çocuklarıyla etkileşime geçtim diye sohbete katılan anneler-babalarla rastlaştım. Dolayısıyla “Aman kimsenin çocuğuna yanaşmayın, sevmeyin, gülümsemeyin.” efsanesine kanmayın. Burada neredeyse herkes arkadaş canlısı ve kimse çocuğunu katleder misin gibi bir önyargı içerisinde değil. Tabii kıçında don yokken, tek başına olan bir çocuğun yanağını sıkıp sırnaşırsan polisi ararlar. Böyle bir durumda sorun sendedir, ebeveynler ne yaptığı belli olmayan bir adama karşı çocuklarını elbette korurlar. Sen korumaz mısın?

 

2) Radyodan Bir Reklam:

Bugün radyoda bir reklam duydum. Benzin firmalarından birisi, onlardan benzin alırsan çekilişle sana ve ailene bir yerde beleş yemek ödülü veriyorlar, buraya kadar klasik. Yalnız bunun ilginç olan tarafı şu: sadece sana değil, bir de aynı yemeğe komşularından birinin ailesini götürme imkanı sunuyor. Hani tek aile gitmeyin, bir komşunuzun da ailesini alıp gelin gibilerinden… Türkiye’de “siz ve 1 kişi daha için” haricinde hiç ödül duydunuz mu? Hele “komşunuza da ödül veriyoruz” diyenini? Varsa söyleyin, ben bilmiyorum belki. Ama hani “misafirperver ve komşuluk ilişkisi güçlü olan” bizdik? Çok önemli bir örnek değil belki ama hoşuma gitti, paylaşayım dedim…

Leave a Reply

